Wiedza

Mowa nienawiści

Mowa nienawiści to wszystkie wypowiedzi ustne i pisemne, a także obrazkowe, które mają na celu wyszydzanie i poniżanie osoby lub grupy z uwagi na przynależność rasową, etniczną czy religijną, a także płeć, preferencje seksualne, poglądy polityczne, kalectwo czy przynależność do naturalnej grupy społecznej. Zgodnie z definicją Rady Europy mowa nienawiści to „każda forma wypowiedzi, która rozpowszechnia, […]

Dowiedz się więcej

Wiedza

OFFLINE CHALLENGE – rodzinne wyzwanie!

Jako rodzice, jesteśmy zaniepokojeni intensywnością korzystania przez nasze dzieci z sieci. Dlaczego to w ogóle ma znaczenie? Intensywne korzystanie z telefonu/internetu źle wpływa na zdolność koncentracji, obniża efektywność oraz szkodzi relacjom z innymi. Ale to nie wszystko – badania pokazują, że jeżeli spędzamy za dużo czasu z urządzeniami elektronicznymi, może to powodować zwiększony stres oraz […]

Dowiedz się więcej

Wiedza

Uwodzenie online

Znajomość dziecka ze sprawcą może przybrać m.in. formę relacji emocjonalnej, w której sprawca przyjmuje rolę chłopaka/dziewczyny i dąży do rozbudzenia w dziecku uczuć zakochania lub relacji mentorskiej, w której sprawca wciela się w rolę osoby, która dziecko rozumie, wspiera i uczy. Proces uwodzenia w sieci jest zjawiskiem złożonym – czas trwania, intensywność kontaktu oraz sposób, […]

Dowiedz się więcej

Wiedza

Niebezpieczne kontakty online

Porozmawiaj z dzieckiem o zasadzie ograniczonego zaufania wobec osób poznanych online, również tych, które wydają się bardzo miłe. Wytłumacz, dlaczego nie możemy mieć pewności, kim jest osoba po drugiej stronie oraz jak łatwo w internecie udawać kogoś innego. Zwróć uwagę, że prawdziwa przyjaźń wymaga czasu, sprawdzenia w różnych okolicznościach, stopniowego budowania wzajemnego zaufania. Nastolatek powinien […]

Dowiedz się więcej

Wiedza

Nie bądź tabletowym rodzicem!

W pierwszych latach życia mózg człowieka rozwija się najintensywniej. Do tego rozwoju dziecko potrzebuje doświadczania świata wszystkimi zmysłami – powinno zobaczyć, poczuć, usłyszeć, dotknąć. Ograniczenie pola działania dziecka i rodzaju bodźców może mieć negatywny wpływ na rozwój struktur neuronowych jego mózgu. Mózg dziecka potrzebuje również intensywnych doświadczeń z innymi osobami. Ani telewizja, ani komputery nie […]

Dowiedz się więcej

Szukasz pomocy?
Dowiedz się więcej →